MENU

Sairaala- ja potilasruokailu

Asiakaslähtöinen sairaalaruokailu

Ruokailu on piristävä hetki sairaalan asiakkaalle, ja ravitsemus on myös olennainen osa kokonaishoitoa. Suunnittelemme ja valmistamme päivän ateriakokonaisuudet niin, että asiakkaat saavat nauttia monipuolisesta ja ravitsemuksellisesti täysipainoisesta ruoasta sairaalahoidon aikana.

Monipuolista ruokaa sairaalahoidon aikana

Valmistamme ja toimitamme sairaaloihin koko päivän ateriat sisältäen aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen ja iltapalan. Ateriakokonaisuuksien ja ruokalistojen hyvällä suunnittelulla ja oman ravitsemusterapeutin asiantuntemuksella voimme taata vaihtelevaa, ravitsemussuositukset noudattavaa ja monipuolista ruokaa. Edistämme samalla omalta osaltamme asiakkaiden terveyttä ja hyvinvointia, maistuva sairaalaruoka antaa myös hyvän mallin potilaalle sairauden hoitoon sopivasta ruokavaliosta.

Noudatamme ruokalistan suunnittelussa ravitsemussuosituksia ja vaalimme osaltamme potilasturvallisuutta tuotannon kaikissa vaiheissa. Tiedostamme myös aistien tärkeyden ruoan ulkonäön, tarjolle panon sekä tuoksujen ja maun suhteen.

Valmistamme tilauksesta aterioita erilaisiin sairauksiin tai toimenpiteisiin liittyen. Toimitamme tilauksesta sairaaloissa tarjoiluja myös erilaisiin tilaisuuksiin ja tapahtumiin.

Meille on tärkeää olla potilaita kohtaan arvostavia ja ystävällisiä päivittäisissä kohtaamisissa, ja haluamme osaltamme tehdä ruokailuhetkistä heille myönteisiä kokemuksia. Haluamme olla mukana kehittämässä asiakaslähtöistä potilasruokailua nyt ja tulevaisuudessa.

Palvelumuotoilulla asiakaslähtöisyyttä

Potilaslähtöisyys sisältyy useiden sosiaali- ja terveydenhuollon toimijoiden strategioihin. Meidän tehtävä on tunnistaa missä palvelupolun kosketuspisteissä voimme toteuttaa potilaslähtöisyyden ja ketkä sen tekevät. Niinkin arkisella asialla kuin asiakaslähtöisellä sairaalaruokailulla on merkittävä rooli palvelukokemuksen rakentajana – ja osana potilaan paranemisprosessia.

Palmian ruokapalveluissa olemme päättäneet toimia, jotta meillä jo nykyisellään hyvällä tasolla oleva potilasruokailun asiakastyytyväisyys säilyy hyvänä ja pystymme kilpailemaan myös sairaalan ulkopuolelta tilattavia ruokalähetyksiä vastaan.

Jotta potilaan palvelupolku on tulevaisuuden sairaalassa saumaton kokonaisuus pysäköinnistä hoitoon sekä ruokailuun ja kotiutumiseen, se pitää suunnitella uudestaan. Palvelupolun uudelleen määrittelyssä korostuu kaikkien polulla mukana olevien toimijoiden yhteistyö. Tätä olemme tutkineet yhteistyökumppanimme Vincetin kanssa.

Lue lisää artikkelistamme >

Ota yhteyttä

Mari Rantala

Myyntipäällikkö

050 547 7748

etunimi.sukunimi@palmia.fi

Palmian myynti

Myyntipalvelu

etunimi.sukunimi@palmia.fi

Lähetä viesti

Vastaanottaja:

Tutustu myös seuraaviin palveluihin