MENU

Ajankohtaista

Palmian tarina

21.01.2016 16:39

Palmia uusii kaupallista ilmettään – uusi brändi jatkaa käsillä tekemisen tarinaa modernilla ilmeellä.

Palmia Oy aloittaa toisen toimintavuotensa takataskussaan erinomainen taloudellinen tulos ja uudistettu brändi. 

Brändistä tukea kasvun ja valtakunnallisuuden strategiaan

Palmian strategia valmistui viime syksynä ja sen myötä Palmia-brändi uudistettiin tukemaan lähitulevaisuuden tavoitteita. Palmiassa ollaan valmiita kokeilemaan, mihin kunnallisen toimijan yhtiöittäminen antaa mahdollisuudet. Tavoitteena on, että rahkeet riittävät pitkälle.

- Yhtiön hallituksen ja yhtiön johdon kanssa tulevaisuuden ohjureiksi valittiin rohkeasti kasvun ja valtakunnallisuuden strategia, hallituksen puheenjohtaja Leena Saarinen sanoo.

 Uusi brändi lanseerattiin 16.1.2016. Se tukee erityisesti yhdessä tavoitteessa.
- Haluamme, että Palmia on elävä ja näkyvä osa suomalaista yhteiskuntaa – yritys, joka tunnetaan hyvästä työstä ja palvelualttiudesta. Haluamme, että asiakas lois­taa kanssamme, ja olemme valmiit tekemään ahkerasti töitä sen eteen, toimitusjohtaja Nina Rokkila sanoo.

Palmian tarina

Palmian perustamisesta, vuodesta 2003, lähtien nimen ja logon tausta-ajatuksena on ollut käsillä tekeminen, toiminta ja palvelu.
- Uusi brändi itse asiassa jatkaa tarinaa, kertoen yrityk­sestä ja ihmisistä, jotka aidosti haluavat palvella päivästä toiseen, brändiuudistusta johtanut Jarkko Mononen Mainostoimisto REDistä kertoo.

Palmian uusi visuaalinen ilme viittaa käsillä tekemisen perinteeseen, konkreettisen työn tekemiseen sekä palveluun. Se kertoo konkreettisesti, että Palmian kädenjälki näkyy, viitaten niin yksittäiseen työntekijään kuin koko Palmiaan. Uusi logo kertoo Palmian tavoitteesta: kuljemme käsi kädessä asiakkaan kanssa kohti yhteistä, menestyksekästä tulevaisuutta. Se on myös jokaisen palmialaisen puumerkki, joka jää jälkeen hyvin tehdyn työn päätteeksi.

Palmian brändi on toimintaa ja palvelua

- Asiakas on toimintamme keskiössä nyt ja erityisesti tulevaisuudessa. Tähtäämme strategisissa tavoitteissamme mm. huippuluokan asiakastyytyväisyyteen, Rokkila taustoittaa.

Palmian brändiä rakennetaan kohtaamisissa, joissa syntyy asiakaskokemuksia ja mielikuvia.
- Siksi brändistä puhuttaessa painotamme toimintaa ohjaavia arvoja, tavoitteita ja lupauksia – kaikkea, minkä tulisi toteutua jokapäiväisessä toiminnassamme. Lupaukset lunastetaan joka päivä. Ne menettävät merkityksensä, jos ne eivät näy arjen toiminnassa. Tähän panostamme jatkossa Palmiassa erityisesti, Rokkila kertoo.

- Uuden visuaalisuuden myötä kuvamaailman keskiössä on niin ikään asiakas. Eikä aina palvelut maksava tai tilaava asiakas vaan tavallinen kaupunkilainen eli Palmian palvelut arjessaan kokeva asiakas. Vaikka Palmia on suuri yritys, on brändi ihmisen näköinen ja kokoinen, Mononen sanoo.

Palmian palvelut

Turvapalvelut
Siivouspalvelut
Kiinteistöpalvelut
Ravintolapalvelut (lounas- ja henkilöstöravintolat)