MENU

Ajankohtaista

Palmia mukana Made by Finland -kampanjassa

30.01.2017 10:15

Palmia on mukana Made by Finland -kampanjassa, joka on Suomalaisen Työn Liiton, sen jäsenten ja yhteistyöorganisaatioiden yhteinen Suomi 100 -juhlavuoden kampanja. Kampanjan tavoitteena on lisätä ylpeyttä suomalaista monimuotoista työtä kohtaan.

- Me haluamme kampanjavuonna ennen kaikkea nostaa suomalaisen palvelutyön merkitystä ja arvostusta. Työ merkitsee meille ennen kaikkea konkreettista arjen työtä. Olemme nykyajan käsityöläisiä ja meillä kaikki työ on arvokasta. Lähdimme mukaan kampanjaan, koska haluamme juhlia suomalaista työtä, sen menestystekijöitä ja herättää keskustelua sen monimuotoisuudesta. Esimerkiksi meillä arjen palvelutyötä tekee noin 1500 ihmistä, joiden joukkoon mahtuu 29 eri kansallisuutta, toimitusjohtaja Nina Rokkila sanoo.

- Olemme suomalainen monialainen palvelutuottaja, ja olemme mukana tulevaisuuden Suomea rakentamassa. Arjen sujuvuuden takaamiseksi kehitämme monialaisia palveluja ja teemme asiakkaidemme kanssa töitä hyvien ratkaisujen ja tulevaisuuden menestystekijöiden löytämiseksi. Näistä asioista haluamme kampanjavuonna erityisesti kertoa, Rokkila jatkaa.

Palmian palveluille on myönnetty suomalaisuudesta kertova Avainlippumerkki.

- Suomen hyvinvointi on rakennettu työllä, ja uskomme, että työ rakentaa hyvinvointiamme myös seuraavat sata vuotta. Suomessa tehdään monilla aloilla ja monissa työtehtävissä upeaa, merkityksellistä ja arvokasta työtä. Sitä jos jotain kannattaa nostaa esiin ja juhlia, kertoo Suomalaisen Työn Liiton toimitusjohtaja Tero Lausala.

Tapahtumia, tutkimuksia ja tervettä ylpeyttä

Juhlavuoden aikana Made by Finland -sivustolla nostetaan valokeilaan inspiroivia tarinoita suomalaisen työn tekijöistä. Henkilöiden ja tarinoiden taustalla on ajatus siitä, että jokaisen ihmisen tekemä työ on arvokasta, ja työ luo hyvinvointia meille kaikille.

Lokakuussa järjestettävässä valtakunnallisessa Avoimet ovet -tapahtumassa kaikki halukkaat yritykset ja organisaatiot avaavat ovensa ja kutsuvat ihmiset tutustumaan toimintaansa, kukin omalla tyylillään. Palmian avoimet ovet tulevat olemaan rekrytointiin painottuvat.

Vuoden aikana tutkitaan myös suomalaisten näkemyksiä suomalaisesta työstä ja sen tulevaisuuden menestystekijöistä.  

- Välillä tuntuu, että suomalaiset tarvitsevat ulkopuolisen kertomaan, että täällä tehdään asioita hyvin. Pystymme mihin vain, kunhan emme itse aseta kyvyillemme rajoja. Haluamme kampanjan kautta kannustaa kaikkia suomalaisia olemaan ylpeitä itsestämme, toisistamme ja osaamisestamme, Lausala innostaa.

Kampanja kutsuu keskustelemaan

Made by Finland -kampanja kutsuu kaikki suomalaiset keskustelemaan omasta työstään ja jakamaan suomalaisen työn tarinoita. Tarinoita jaetaan madebyfinland.fi -sivustolla, jonne lukijat voivat esimerkiksi ilmoittaa arjen sankareita.

Kampanjan käynnistää Klaus Härön ohjaama Seuraavat sata vuotta -filmi, joka kertoo neljä tarinaa suomalaisen työn tulevaisuudesta lasten haaveiden kautta. Mitä voimmekaan saavuttaa, kun vain olemme tarpeeksi sinnikkäitä ja uskomme omiin kykyihimme? Millaisia innovaatioita kehitämmekään, kun kannamme jokainen kortemme kekoon ja toimimme vastuullisesti, toisiamme auttaen ja yhdessä tehden?

- Tulevaisuuteen katsova filmi tuo lapsen näkökulman kautta esiin sen sinnikkyyden ja viitseliäisyyden, jolla nykyisiä ja tulevia ongelmia ratkotaan menestyksekkäästi, kertoo ohjaaja Klaus Härö.

Filmi on tehty yhteistyössä Ivalo Creative Agencyn ja Otto Tuotanto Oy:n kanssa.

Katso Seuraavat sata vuotta -filmi
Katso Palmian kampanjafilmi

VIrallinen osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa

Made by Finland on virallinen osa Suomi 100 -juhlavuoden ohjelmaa. Kampanjassa on mukana yli 80 Suomalaisen Työn Liiton jäsenyritystä. Made by Finland kokoaa yhteen myös suomalaisen työelämän asiantuntijat. Osana Made by Finland -kampanjaa Suomalaisen Työn Liitto, Tekes, Työelämä 2020 -hanke ja Työterveyslaitos tarkastelevat ja kehittävät yhteistyössä suomalaista työelämää ja sen vahvuuksia.

Lisätietoa kampanjasta ja suomalaisen työn tarinoita löytyy kampanjan verkkosivuilta madebyfinland.fi

Seuraa Made by Finlandia Facebookissa.
Osallistu keskusteluun somessa: #madebyfinland